Helena (24) 

Hvorfor startet du med CrossFit? Hva drev du med før? Jeg startet med CrossFit fordi jeg var nysgjerrig på hva det var for noe. En venn av meg sa at hun trodde det passet meg godt og det hadde hun helt rett i. Jeg elsker virkelig å «skru av» og bare jobbe på, og det får jeg virkelig gjort! Før jeg startet med CrossFit trente jeg på treningssenter, det var okei det, men fikk aldri pushet meg til nye grenser, ei heller turte jeg å prøve alene.

Hva er det beste med CrossFit Moss/hvorfor trener du her? Åh folka på CrossFit Moss er de aller beste! Jeg har siden dag en følt meg velkommen og fy søren så gøy det er å være en del av den gjengen! Det er gøy å gå på trening og jeg får alltid pushet grenser. Alle må prøve CrossFit Moss, det er det beste jeg har gjort for min egen helse!

Thore (kirurg i spesialisering)

Hvorfor startet du med CrossFit? Hva drev du med før? «Jeg har tidligere trent mye forskjellig, alt fra turn, fotball og løping til ju-jutsu, og trives med det meste, men som de fleste har jeg under studiet endt opp med mer eller mindre umotiverte repetitive treningsøkter på treningsstudio. Det var en venn som først dro meg med på en CrossFit-trening for et par år siden, og jeg var solgt umiddelbart. Variasjonen i treningsformen og øktene er det viktigste for meg, og sammen med ønsket om å mestre det store spekteret av forskjellige øvelser holder det motivasjonen oppe.

Hva er det beste med CrossFit Moss/hvorfor trener du her? CrossFit Moss er den femte CrossFit-boksen jeg har forsøkt, og uten tvil den beste. Samholdet og stemningen i gjengen som trener her, det genuine ønsket om å skape et fantastisk treningsmiljø fra trenerne, Jeffrys udødelige gode humør og entusiasme, varme og hyggelige lokaler og stor intensitet i treningene er en uslåelig kombinasjon. At all slags mennesker trener her og at «barisfaktoren» er lav gjør hele opplevelsen på trening kjempegøy og gjør at jeg gleder meg til trening (hvis det ikke er calorie row eller burpees over the bar på programmet😂).

Mari (fysioterapeut)

Hvorfor startet du med CrossFit? Hva drev du med før? «Jeg startet med CrossFit i Moss høsten 2013, og har vært med helt fra starten. Jeg hadde lenge vært interessert i CrossFit men fant ikke noe sted i nærheten, før jeg fant ut at de skulle starte en CrossFit box i Moss. Jeg var gått litt lei av vanlig trening på treningssenter, og skulle starte opp igjen etter å ha fått mitt første barn. Sånn sett var jeg nok også litt «på scratch» rent fysisk. Jeg testet noen økter og ble tent på denne treningsformen med en gang! Har bakgrunn fra lag-/ballsport, samt trening på senter, men ingenting kan slå CrossFit for meg!

Hva er det beste med CrossFit Moss/hvorfor trener du her? Det som fortsetter å motivere meg til å trene på CrossFit Moss uke etter uke er miljøet der alle er velkomne, ung som gammel, nybegynnere som rutinerte, man heier hverandre frem osv. Trenerne er supermotiverende, hyggelige og ikke minst faglig dyktige. Jeg merker stadig progresjon både kondis- og styrkemessig, men også når det gjelder å mestre nye typer øvelser og teknikk. Det blir aldri kjedelig, for øktene varierer fra dag til dag. Det finnes et nivå og skalering for absolutt alle. I tillegg mener jeg at dette er den mest komplette, mest varierte og ikke minst funksjonelle treningsformen du kan finne. Du får absolutt pushet deg fysisk om du vil, og ikke minst mentalt, da de siste repetisjonene eller rundene sitter mest i hodet, og det er en vanvittig mestringsfølelse når du har gjennomført en utfordrende økt eller fått til noe nytt. Oppfordrer alle til å teste CrossFit Moss!!!»

Hanne Alice (36)

Hvorfor startet du med CrossFit? Hva drev du med før? «Jeg startet med Crossfit fordi jeg hadde lyst til å prøve noe nytt. Etter 3 år med livstilsendring med mye fokus på mat og trening var jeg klar for ny motivasjon og nye utfordringer. Jeg hadde kommet til et punkt der jeg var “redd” for å miste motivasjonen om jeg ikke fant på noe som tok meg videre treningsmessig. Jeg var litt i tenkeboksen om jeg ville klare å gjøre alle øvelser og økter, men med en dyktig coach og heiagjeng klarer man målene sine, noe som er veldig motiverende! Jeg kan si at jeg har fått mye utbytte av mye variert og bra trening siden jeg begynte.

Hva er det beste med CrossFit Moss/hvorfor trener du her? Jeg har ikke angret en dag på at jeg valgte å begynne på Crossfit Moss. Det som er så fantastisk er at alle uansett form kan være med på Crossfit. Her skaleres øvelsene etter hva du kan og kan oppnå, samt at man hele tiden blir motivert til å nå nye mål. Om man er i tvil om man skal prøve, så prøv!»

Annette

Hvorfor startet du med CrossFit? «Jeg startet med crossfit fordi jeg var lei av “vanlig” treningssenter. Endte ofte opp med og trene bare for og trene, dro dit gjerne uten en plan. Hadde ikke lenger noen motivasjon, og uten motivasjon klarte jeg heller ikke pushe meg selv eller se progresjon. Samt at jeg ofte valgte bort øvelser jeg var dårlig på eller syns var tunge….

Crossfit er en helt genial treningsform, jeg skjønner ikke hvorfor ikke alle trener crossfit!? Korte, intensive og effektive økter. Det beste av alt er at økta er satt opp på forhånd, så du slipper og tenke selv!

Selv tenkte jeg at det ville være masse jeg var “dårlig” på, da er det helt supert at man kan skalere økta til noe som jeg klarer. Og siden man loggfører hver økt, er det lett og se progresjon, dét er supermotiverende!!! Miljøet ved CrossFit Moss er fantastisk!! Alle heier på alle, og ingen ser rart på deg om du skalerer eller må gjøre andre øvelser.

Selv har jeg vært skadet og har måttet tilpasse treningen, Jeffry har vært helt super til og finne på noe som passer meg!

Alle burde prøve CrossFit, du kommer ikke til å angre!»

 

 

May Britt

Hvorfor startet du med CrossFit og hva er der beste med CrossFit Moss? “Jeg startet med crossfit etter å ha gått å smugtittet på timene deres lenge. Jeg syntes det så utrolig spennende ut, og krevende… 😉 Jeg har trent siden jeg var et lite barn, med friidret, langrenn, svømming, og hest! Som voksen har jeg trent vekter fra rundt 20 års alder og frem til jeg startet med Crossfit. Jeg har i perioder vært veldig syk av ME, og har da vært uten trening….Kroppen min er bedre i dag, men jeg må være veldig bevisst på å restituere nok.

Crossfit passer også fint for meg da det er korte intensive økter, og mye stretching og trening på teknikk.Vekttrening er fint, men kan bli kjedelig etter mange år i samme tralten. Så startet jeg med crossfit, og jeg fant virkelig ut at her hjalp det ikke bare å være sterk, her var det så mange fantastiske øvelser og utfordringer! Vi har en fantastisk motiverende og flink trener i Jeffry, som med sitt gode humør, og vennlige inkluderende væremåte finner frem til det beste potensiale i hver og en. Vi er et godt team som hjelper hverandre og bygger hverandre opp, fra det nivået du har som utgangspunkt. Det gir en ekstrem mestringsfølelse, og glede når man klarer nye utfordringer.

Og jeg hadde aldri trodd at jeg i en alder av snart 55 år, skulle klatre i tau som en apekatt, eller for den del delta i Crossfit Open med gode resultater.”

 

Christian (23)

Hvorfor startet du med CrossFit og hva er der beste med CrossFit Moss?

“Jeg startet på CrossFit Moss fordi noen kompiser lurte på om vi skulle prøve det, men jeg hadde ikke så veldig lyst på grunn av at det så litt for avansert ut for meg. Jeg trente før på et vanlig treningssenter og har drevet med diverse idretter da jeg var yngre. Jeg ble endelig med på en prøvetime å syntes det var veldig varierende og spennende. Folk var der for å trene å det var god motivasjon i gruppa. Det er så mange ulike øvelser og når man begynner å få de til, gir dette en god mestringsfølelse og videre motivasjon.”

Lars 

Hvorfor startet du med CrossFit og hva er der beste med CrossFit Moss? «Fra tidligere avm før jeg begynte med CrossFit, trente jeg litt forskjellig både styrke og kondisjon primært på treningsstudio.

Det jeg liker best med å trene på CrossFit Moss er det at jeg slipper å planlegge hva jeg skal trene, behøver bare å møte opp og resten blir ivaretatt av de flotte trenerene vi har. Videre sørges det for at øktene er varierte med en god kombinasjon av styrke og kondisjon.”